et|icon_phone|
Bizi Arayabilirsiniz

0312-939-8610

et|icon_clock_alt|}
Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi 09.00-18.00

03- E-ihracat Hangi Platformlarda Yapılabilir?

İÇİNDEKİLER 1. Sosyal Medya Platformları2. Özel E-ihracat Web Sitesi3. Pazar Yeri E-ihracatın kaldıraç gücünden ve mikro ihracatın kolaylığından önceki yazılarımızda bahsetmiştik. Şimdi e-ihracat hedeflerimize ulaşabilmek için kullanabileceğimiz yöntemlerden bahsedelim. E-ihracatın gerçekleştirilebilmesi için bir platforma ve bu platformu ziyaret edip alışveriş yapacak bireysel müşterilere ihtiyaç duyulur. Bu açıdan e-ihracat müşterisine ulaşmak için üç farklı seçenek vardır: […]

Burak Seyman tarafından yazılmıştır.

March 14, 2020 tarihinde
  • E-ihracatın kaldıraç gücünden ve mikro ihracatın kolaylığından önceki yazılarımızda bahsetmiştik. Şimdi e-ihracat hedeflerimize ulaşabilmek için kullanabileceğimiz yöntemlerden bahsedelim.
  • E-ihracatın gerçekleştirilebilmesi için bir platforma ve bu platformu ziyaret edip alışveriş yapacak bireysel müşterilere ihtiyaç duyulur. Bu açıdan e-ihracat müşterisine ulaşmak için üç farklı seçenek vardır:

1. Sosyal Medya Platformları

  • Bu seçenekte ürünler, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında sergilenir ve bu platformların kullanıcıları hedeflenir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri ödeme yapacakları sayfaya yönlendiren bağlantılar sayesinde satın alabilirler. Yönlendirilen bu sayfalar, aşağıda inceleyeceğimiz diğer platformlardaki ürün detay sayfası olabileceği gibi iyzico’nun sunduğu iyzilink ve benzeri hizmetlerin doğrudan ödeme sayfası da olabilir.
  • Günümüzde Türkiye içerisindeki e-ticaretin bir kısmı özellikle Instagram platformundan yapılan bu tür satışlara dayanıyor. Satıcılar tarafından hızlıca ürün fotoğraflanıyor, açıklama ve fiyatla beraber paylaşılıyor ve talep gelirse ödeme alma süreçleri devreye giriyor.
  • Ancak bu platformlarda hem ürünlerin yönetiminin zor olması hem de müşterilerde güvenli ödeme ve iade gibi konularda endişelerin bulunması sebebiyle büyük hacimlerin yakalanması pek mümkün görünmüyor.
  • Diğer yandan, satılmak istenen ürün grubuna ilişkin hedef pazar talebini hızlıca ölçebilmek için sosyal medya platformları iyi bir tercih olabilir. Ürün, fotoğraf ve videolarıyla platforma yüklendikten sonra reklamlar aracılığıyla hedef kitleye gösterilir ve buradan alınan dönüşlere göre pazardaki gerçek talep öngörülebilir. Hatta inovatif bir ürün tasarlanıyorsa, üretim aşamalarında dahi sosyal medya aracılığıyla ulaşılacak hedef kitleye danışılabilir ve ürün müşteri taleplerine göre şekillendirilebilir.
  • Sosyal medya platformlarını e-ihracat operasyonunun merkezi yapmak yerine, ürünleri daha fazla kişiye ulaştırmak ve bir marka bağlılığı oluşturmak için kullanmak kanımca daha doğru bir yöntem olacaktır.

2. Özel E-ihracat Web Sitesi

  • Bu seçenekte satılmak istenilen ürünlerin gösterildiği özel bir e-ticaret web sitesi kurulur. Kurulum aşamasında yapılacaklar kısaca şunlardır: Alan adı satın alınır, sunucu kiralanır, web sitesi tasarımı yapılır, müşteri deneyimi tasarlanır, hedef ülkelere özgü ödeme sistemi anlaşmaları ve kurulumları yapılır, iade ve gönderim politikaları hazırlanır ve son olarak hedef kitlenin dilinde-para biriminde ürünler eklenir.
  • Bu aşamadan sonra potansiyel müşterileri web sitesine çekmeye yönelik çalışmalar yapılır: Sosyal medya hesapları açılır, yazılı ve görsel içerikler oluşturulur, kampanyalar düzenlenir, çeşitli platformlara reklamlar verilir ve bir şekilde web sitesine ziyaretçi getirilir. Bu ziyaretçiler sitedeki olumlu deneyimleri sonucunda satın alım yaparlarsa da ilgili ürün hazırlanır ve müşteriye gönderilir.
  • Takdir edersiniz ki bu da kolay bir iş değildir. Bir e-ticaret altyapı sağlayıcıdan hizmet alsanız bile, teknik altyapıyı kurduktan sonra hedef pazardaki ödeme sistemlerine entegre olmak ve müşteri çekmek için farklı platformlardan kampanyalar yürütmek yine size kalacaktır.

3. Pazar Yeri

  • Bu seçenekte ise hedef pazarda önceden var olan bir e-ticaret pazar yerine katılmak söz konusudur. E-ticaret pazar yerinden kastımız, halihazırda müşterileri tarafından sıklıkla ziyaret edilen ve üçüncü parti satıcıların katılımına açık olan e-ticaret platformudur. Türkiye’de bu platformlara örnek olarak hepsiburada.com, n11.com ve gittigidiyor.com gibi siteleri gösterebiliriz.
  • Hedef pazardaki bir e-ticaret pazar yerine katılarak, yukarıda bahsedilen özel websitesi kurmak için yapmanız gereken altyapı masraflarını pazar yeri sağlayıcısına bırakmış olursunuz. Pazar yeri sağlayıcısı, e-ticaret sitesinin tasarımından müşteri deneyimine, sunucu masraflarından ödeme sistemlerine kadar kendisi sorumlu olur.
    • Siz de bunun karşılığında pazar yeri sağlayıcısına, pazar yerine göre değişen aylık üyelik bedeli veya satış başı komisyon vermekle yükümlü olursunuz.
  • Pazar yeri sağlayıcısı aynı zamanda potansiyel müşterileri pazar yerine çekmekle de ilgilenir. Gerek dönemsel kampanyalarla gerek sosyal medya reklamlarıyla pazar yerini ziyaret eden bir müşteri kitlesi her zaman bulunur. Siz de ürününüzü platforma ekleyerek önceden var olan pazar yeri müşterilerine kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
    • Ancak bu aşamada pazar yeri satıcıları arasında bir rekabet doğar. Bu yüzden pazar yerinde öne çıkmak için belirli reklamlar ve lansman çalışmaları ile pazarlama faaliyetlerinizi yürütmeniz gerekir.
  • Hangi platformlarda e-ihracat yapabileceğinizden kısaca bahsettik. Sosyal medya platformlarını pazarlama ve markalaşmada destekleyici unsur olarak düşündüğümüzde, özel web sitesi kurmak ve pazar yerine katılmak şeklinde iki seçeneğimiz kalıyor.
  • Bir sonraki yazımızda bu iki platform arasında kıyaslama yaparak hangi platformun daha cazip olduğuna karar vermeye çalışacağız.

Yeni yazı yayımladığımızda size haber vermemizi ister misiniz?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *