et|icon_phone|
Bizi Arayabilirsiniz

0312-939-8610

et|icon_clock_alt|}
Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi 09.00-18.00

04- E-ihracat Yapmak için Neden Pazar Yeri Platformu Kullanmalısınız?

İÇİNDEKİLER Başlama Hızı ve Kolaylığıİlk Maliyet:Mali Sürdürülebilirlik:Kişisel Verilerden Doğan Sorumluluk:Bilişim Sistemleri Güvenliği:Müşteri Portfoyü:Ödeme Araçları:Yabancı Dilde Müşteri İlişkileriGönderim ve İade Koşullarında Güven: Önceki yazılarda e-ihracatın öneminden ve mikro ihracatın kolaylığından bahsetmiştik. Bu yazıda bir önceki yazıda kısaca açıkladığımız iki farklı e-ihracat platformu olan, özel e-ihracat web sitesi ile pazar yeri platformlarını belirli unsurlara göre kıyaslamaya çalışacağız: […]

Burak Seyman tarafından yazılmıştır.

March 15, 2020 tarihinde
  • Önceki yazılarda e-ihracatın öneminden ve mikro ihracatın kolaylığından bahsetmiştik.
  • Bu yazıda bir önceki yazıda kısaca açıkladığımız iki farklı e-ihracat platformu olan, özel e-ihracat web sitesi ile pazar yeri platformlarını belirli unsurlara göre kıyaslamaya çalışacağız:

Başlama Hızı ve Kolaylığı

  • Özel web sitesinin kurulması için web site tasarımının yapılması, müşteri deneyiminin ziyaretten ödeme aşamasına kadar tasarlanması, ödeme sistemlerinin kurulması gibi uzun bir sürece gerek vardır.
  • Onun yerine pazar yerine katılmayı düşünürseniz yapmanız gereken sadece pazar yeri üyelik başvurusu olacaktır. Bu hem daha zahmetsiz hem de daha hızlıdır.

İlk Maliyet:

  • Özel web sitesinin kurulması için gereken alan adı, tasarım ve entegrasyon masrafları ilk aşamada daha fazla olacaktır.
  • Pazar yerine katılmayı düşünürseniz, (genellikle) bir ilk maliyetle karşılaşmaz, aylık üyelik bedeli veya satış başı komisyon gibi dönemsel maliyetlere katlanırsınız.

Mali Sürdürülebilirlik:

  • Özel web sitesinin ayakta kalabilmesi için sürekli yapılması gereken sunucu bakımları ve veri yedekleme gibi işler bulunmaktadır. Bunlar masraflı ve zahmetli işler olduğundan uzun vadede bu işleri yerine getirmek mali ve operasyonel açıdan zor olabilir.
  • Pazar yerinde bulunan satıcılar ise, teknik altyapı bakım işlerini pazar yeri sağlayıcısına bıraktıklarından masraflarını önceden bilip maliyetlerini yönetebilirler.

Kişisel Verilerden Doğan Sorumluluk:

  • Özel web sitesini ziyaret edip satın alım yapan müşterilerin kişisel verilerini korumak maliyetli ve karmaşık olabilir. Özellikle Avrupa Birliği vatandaşlarının kişisel verilerinin işlenmesi konusundaki regülasyon olan GDPR bu konuda veri sorumlularına büyük yükümlülükler getirmiştir.
  • Pazar yerinde bulunan satıcılar ise, bu açıdan sorumluluğu kısmen pazar yeri sağlayıcısına bırakmış olur; üyelik, ziyaret kayıtları, çerezler, kullanıcı davranışları gibi konulardaki verileri pazar yeri sağlayıcısı saklar ve korur. Pazar yerindeki satıcılarsa, pazar yeri müşterilerinin kendilerine verilmiş kişisel verileri (isim, adres gibi) ile sınırlı olmak üzere sorumlu olurlar.

Bilişim Sistemleri Güvenliği:

  • Özel web sitesi kurduğunuzda bu web sitesinin güvenliğinden siz sorumlu olursunuz, sunuculara yapılacak herhangi bir saldırı karşısında veri kayıpları oluşabilir.
  • Pazar yerinde ise sağlayıcı, pazar yerinin A’dan Z’ye kadar güvenliğinden sorumludur. Saldırganların sistemi bozmasını engellemek için dönemsel olarak türlü siber güvenlik testleri yaptırarak sistemi korurlar.

Müşteri Portfoyü:

  • Özel web sitesinin halihazırda ulaştığı bir müşteri kitlesi yoktur, tanıtım unsurları kullanılarak müşteriye ulaşmaya çalışılacaktır.
  • Pazar yerinde ise, siz ürününüzü pazar yerine eklediğinizde ürünü görecek ve satın alabilecek hazır bir müşteri kitlesi vardır. Bu açıdan, e-ihracat ile hedeflenen yurtdışındaki kitleye doğrudan ulaşma imkânı sunar.

Ödeme Araçları:

  • Özel web sitesine kurulacak olan ödeme sistemi hedef pazardaki müşterilerin beklentilerini karşılamalıdır. Aksi takdirde satın alım gerçekleşmeyecektir. Örneğin, PayPal ile ödeme yapma isteği içinde olan bir ziyaretçinin aradığını bulamamasından ötürü satın alım yapmadan çıkması muhtemeldir.
  • Pazar yerinde ise hedef pazardaki müşterilerin beklentilerine ve alışkanlıklarına göre ödeme sistemleri sağlayıcı tarafından kurulmuştur. Müşteri daha önceden kullanmakta olduğu yöntemle ödemesini hızlıca tamamlayabilir.

Yabancı Dilde Müşteri İlişkileri

  • Özel web sitesini ziyaret eden yurtdışı müşterisine, kendi dilinde müşteri ilişkileri hizmeti sunmak için hedef pazarın dilinde iletişim kurabilen kişilerin istihdamı gerekir. Avrupa Birliği gibi birden fazla yabancı dilin konuşulduğu bir coğrafya hedeflenirse, müşteri ilişkileri hem masraflı hem de yönetilmesi zor bir süreç olur.
  • Birçok pazar yerinde de bu durumun aynısı görülür, satıcılar müşteri ilişkilerinin yönetiminden sorumlu tutulurlar. Ancak Amazon gibi bazı pazar yerlerinin sunduğu FBA hizmeti gibi hizmetler, pazar yeri müşterisinin kendi dilindeki müşteri ilişkileri hizmetini de kapsıyor. Eğer bu şekilde müşteri ilişkileri hizmetinin de alınabileceği pazar yerleri tercih edilirse, farklı hedef ülkelerdeki müşteri ilişkileri operasyonu kolaylaşır ve büyümek çok daha kolay olur.

Gönderim ve İade Koşullarında Güven:

  • Özel web sitesinin hedef yurtdışı müşterisinde kısa bir sürede güven oluşturması zordur. Gönderim ve iade koşullarındaki endişeler müşterileri satın alım yapmaktan uzaklaştırabilir.
  • Pazar yerindeki müşteri kitlesi ise zaten daha önceki olumlu deneyimleri nedeniyle pazar yerinden alışveriş yapmaya devam etmektedir. Bu bakımdan, ürünün gösterildiği gibi olmasında, gönderim ve iade koşullarında pazar yeri sağlayıcısına güvenmektedir.
  • Yukarıdaki kıyaslamalara göre pazar yeri platformunun daha avantajlı olduğunu görebiliriz. Biz de e-ihracata henüz başlayacaklara öncelikle pazar yerlerinde satış yapmalarını öneriyoruz. Çünkü özel web sitesi kurmak ile karşılaştırıldığında pazar yerlerinde satış, hem başlaması hem sürdürmesi hem de büyümesi daha kolay ve daha hızlıdır.
  • Kendi web sitesinden e-ihracat yapan şirketlere ise, pazar yeri platformlarına katılarak hedef pazarlardaki satış kanallarını arttırmalarını tavsiye ediyoruz.
  • Dünyadaki pazar yeri platformlarının başlıcalarını; Amazon, eBay, Etsy, Walmart, Fruugo, Mercado Libre, Rakuten, Flipkart, JD.com, Tmall ve AliExpress olarak sayabiliiz.
  • Bunların içerisinden Amazon; ABD, Avrupa ve Asya-Pasifik bölgelerindeki 15 pazar yeri ve sunduğu fulfillment hizmeti ile birçok ülkede lider e-ticaret sitesi konumundadır. Bu yüzden global pazarlara satış hedefleyen birçok şirket için ilk başvuru noktası olmaktadır.
  • Biz de Amazon’un global pazarlardaki faaliyetlerine ve bu pazarlardaki büyüklüğüne bir sonraki yazımızda değineceğiz.

Yeni yazı yayımladığımızda size haber vermemizi ister misiniz?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *