et|icon_phone|
Bizi Arayabilirsiniz

0312-939-8610

et|icon_clock_alt|}
Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi 09.00-18.00

11- Amazon’un E-Ticaret Başarısının Kaynağı Amazon Prime Nedir?

Amazon Prime, Amazon’un müşterilerine abonelik modeliyle sunduğu bir hizmetler paketidir. Bu hizmetlerin içerisinde hızlı ve ücretsiz kargodan tutun da sınırsız fotoğraf depolama alanına kadar müşterilerin hayatının her anına dokunan birbirinden çok farklı hizmetler bulunmaktadır. Prime hizmeti yıllar içerisinde Amazon’a sadık müşteri kitleleri oluşturmuş ve Amazon’un rakiplerine karşı en büyük kozu haline gelmiştir. Amazon Prime’ın Gelişimi […]

Burak Seyman tarafından yazılmıştır.

March 27, 2020 tarihinde
    • Amazon Prime, Amazon’un müşterilerine abonelik modeliyle sunduğu bir hizmetler paketidir. Bu hizmetlerin içerisinde hızlı ve ücretsiz kargodan tutun da sınırsız fotoğraf depolama alanına kadar müşterilerin hayatının her anına dokunan birbirinden çok farklı hizmetler bulunmaktadır. Prime hizmeti yıllar içerisinde Amazon’a sadık müşteri kitleleri oluşturmuş ve Amazon’un rakiplerine karşı en büyük kozu haline gelmiştir.

    https://s3-us-west-2.amazonaws.com/secure.notion-static.com/178c49f7-ad25-4c28-a5a5-9c82e499c0bc/Untitled.png

    Amazon Prime’ın Gelişimi

    • Amazon 2002’de “Free Super Saver Shipping” adındaki Amazon Prime öncülünü duyurdu. Bu hizmet o zamanlar için $99 üzerindeki siparişlerin ücretsiz gönderimini sağlıyordu. Zamanla alt limit $25’a kadar düştü ve birçok sipariş ücretsiz kargoyla gönderilmeye başlandı.
    • 2005’te, 1 milyondan fazla üründe iki gün içinde ücretsiz teslimat vaat eden Amazon Prime, yıllık $79 ücretlendirmeyle duyuruldu. Prime hizmetler paketi o zamanlardan bu yana gelişerek çeşitliliğini artırdı ve bugün birçok Amazon müşterisinin vazgeçilmez tercihi haline geldi.
    • Öyle ki 2018’in sonunda yapılan bir araştırmaya göre, ABD’deki Prime müşterilerinin 100 milyonu geçtiği ve Amazon’dan alışveriş yapanların %62’sinin Prime üyesi olduğu tahmin ediliyor. Referans

    Amazon Prime Hizmetleri

  • Peki Prime neler sunuyor da müşteriler üyelik bedeli de ödemelerine rağmen daha fazla alışveriş yapıyorlar? 2019 Kasım itibariyle ABD’de yaşayan Prime üyelerine sunulan faydalar şunlar Referans:
    • 100 milyondan fazla Prime ürün için iki gün sonrasına ücretsiz teslimat
    • 10 milyondan fazla seçili ürün için bir gün sonrasına ücretsiz teslimat
    • 3 milyondan fazla ürün içerisinden $35 üzerindeki siparişler için aynı gün ücretsiz teslimat (belirli şehirlerde)
    • Prime Now ile seçili market ürünlerinde 2 saat içerisinde ücretsiz teslimat (belirli şehirlerde)
    • Amazon Day ile bütün siparişlerin haftanın belirli bir gününde ücretsiz teslimatı
    • Amazon Key sistemi ile arabanın, garajın ya da evin içine ücretsiz teslimat
    • Amazon Photos üzerinde boyut küçültmesi olmadan sınırsız sayıda fotoğraf depolama
    • Prime Video ile, başta Amazon Studios’ta hazırlanan Amazon’a Exclusive olanlar olmak üzere, binlerce dizi ve filme ücretsiz erişim
    • Prime Music ile 2 milyondan fazla şarkıya çevrimdışı dinleme özelliğiyle ücretsiz erişim
    • Kindle Store kitaplarına sınırsız ve ücretsiz erişim ile henüz yayımlanmamış kitaplara erken erişim
    • Audible’daki sesli kitap içeriklerine ve kanallarına ücretsiz erişim
    • Twitch Prime ile ücretsiz oyunlar, oyun içi eşyalar ve Twitch kanalı aboneliği
    • Whole Foods marketlerinde özel indirimler ve belirli şehirlerde 2 saat içerisinde ücretsiz teslimat
    • Akıllı asistan Alexa’yı kullanarak sesle Amazon üzerinden sipariş verme
    • Prime üyelerine özel olarak sunulan markalar, ürünler ve indirimlerden yararlanma
  • Amazon bu faydaların tamamını aylık $12.99 ya da yıllık $119 abonelik bedeline karşılık olarak sunuyor. Sadece Prime Video’nun, Prime üyesi olmayanlara aylık $8.99’a satıldığı düşünüldüğünde Amazon’un Prime üzerinden para kazanmaktan çok müşteri sadakati kazanmayı amaçladığı anlaşılacaktır.
  • Bu amaç dikkate alınarak incelendiğinde Prime’ın, Amazon’un bugünkü başarısının temel taşlarından biri olduğunu söylemek mümkün. Yukarıda da bahsedilen araştırmaya göre, Prime olmayan üyelerin yıllık ortalama harcaması $600 kadar olmasına rağmen, Prime üyelerinin yıllık ortalama harcaması $1400 civarında. Referans Yani Prime üyeleri, Prime üyesi olmayanlara göre neredeyse 2.5 kat daha fazla harcama yaparak Amazon’a daha fazla para kazandırıyor. Prime ile Amazon hem daha sık hem de daha fazla satın alım yapan müşteriler kazanıyor.

Prime Amazon Satıcıları İçin Neden Önemli?

  • Amazon, müşterilerine Prime hizmetlerini sunarak yüksek bir memnuniyet sağlıyor. Müşteriler de hızlı ve ücretsiz teslimat standardına alıştığı için pazar yerindeki satıcıların Prime hizmetlerine adapte olmasını bekliyor.
  • Amazon kendi sattığı ürünleri pazar yerinde Prime etiketiyle gösteriyor ve Prime üyeleri de hızlı ve ücretsiz teslimat için Prime etiketli ürünleri tercih ediyorlar.
  • Ancak üçüncü taraf satıcıların kendi gönderecekleri ürünler için sunduğu teklifler ilk başta Prime etiketiyle gösterilmiyor ve bu yüzden Prime üyeleri bu ürün teklifleriyle neredeyse hiç ilgilenmiyorlar. Çünkü Amazon tarafından güvenilir, hızlı ve ücretsiz teslimat avantajından hiçbir müşteri vazgeçmek istemiyor.
  • Amazon ABD örneğinde, Amazon müşterilerinin %62’sinin Prime üyesi olduğu düşünüldüğünde, aslında Prime etiketi olmayan ürün tekliflerinin müşterilerin çoğu tarafından göz ardı edildiği anlaşılır.
  • İşte bu durumda pazar yerine sunulan ürün teklifinin Prime ile etiketlenmesi satış yapmak ile yapmamak arasındaki ince çizgi haline geliyor. Amazon da daha fazla ürün teklifini Prime etiketi ile göstermek ve daha müşteri memnuniyeti sağlamak istiyor.
  • Bu aşamada, sunulan ürün tekliflerinin Prime ile etiketlenmesini sağlayan şu iki teslimat programı öne çıkıyor:

Fulfillment by Amazon (FBA)

  • Amazon tarafından sunulan, üçüncü taraf satıcıların ürünlerini depoda saklama, sipariş geldiğinde ürünü müşteriye kargolama, iadeyi kabul etme ve bu süreç boyunca müşteri ilişkilerini yönetmeyi kapsayan bir hizmettir. Üçüncü taraf satıcılar satmayı planladıkları ürünleri hedef pazardaki Amazon depolarına göndererek ürün tekliflerini Prime etiketiyle gösterebilirler.

Seller Fulfilled Prime

  • Amazon depolarına ürün göndermeden ürün tekliflerinin Prime ile etiketlenmesini mümkün kılan bir programdır. Bu seçenekte satıcı; ürünün depolamasını, gönderimini ve iadesini kendisi yapmakta ancak yine de Prime kapsamında yukarıdaki bazı avantajları kazanabilmektedir.
  • Amazon satıcılarının bu iki teslimat programından birine dahil olması Prime üyelerine ulaşabilir olması anlamına gelecektir. Prime üyelerine ulaşmak da Amazon’da satış yapmanın gerçek potansiyelini ortaya çıkarmaktadır.

Yeni yazı yayımladığımızda size haber vermemizi ister misiniz?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *