et|icon_phone|
Bizi Arayabilirsiniz

0312-939-8610

et|icon_clock_alt|}
Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi 09.00-18.00

05- Amazon’un Amerika Pazar Yerleri

İÇİNDEKİLER amazon.com – Amazon ABD Pazar Yeriamazon.ca – Amazon Kanada Pazar Yeriamazon.com.mx – Amazon Meksika Pazar Yeriamazon.com.br – Amazon Brezilya Pazar Yeri Önceki yazılarda e-ihracatın önemi, hızlı ihracat (mikro ihracat) ve bir e-ihracat platformu olarak pazar yerinden ve avantajlarından bahsetmiştik. Bu yazı ile de Amazon’un faaliyet gösterdiği ülkelerin özelliklerinden ve Amazon’un bu ülkedeki çalışmalarından bahsetmeye […]

Burak Seyman tarafından yazılmıştır.

March 17, 2020 tarihinde
  • Önceki yazılarda e-ihracatın önemi, hızlı ihracat (mikro ihracat) ve bir e-ihracat platformu olarak pazar yerinden ve avantajlarından bahsetmiştik.
  • Bu yazı ile de Amazon’un faaliyet gösterdiği ülkelerin özelliklerinden ve Amazon’un bu ülkedeki çalışmalarından bahsetmeye başlıyoruz.
  • Amazon’un başta ABD’de olmak üzere Kanada, Meksika, Brezilya, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, Türkiye, Çin, Hindistan, Japonya, Avustralya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ülkeye özgü pazar yerleri bulunmaktadır. Ayrıca 2015 verilerine göre Amazon’un 180’den fazla ülkede 304 Milyon aktif kullanıcısı bulunmaktadır. Kaynak
  • Bu yazımızda Kuzey Amerika ve Güney Amerika kıtalarındaki dört farklı Amazon pazar yeri ile global pazar yerleri incelememize başlıyoruz.
  • Linnworks
  • Amazon Global Selling
  • 2018 B2C E-ticaret Raporu

amazon.com – Amazon ABD Pazar Yeri

  • E-ticaretin beşiği ve Amazon’un kuruluş yeri ABD’nin 330 Milyona yakın bir nufusu bulunmaktadır, para birimi ABD Doları, resmi dili İngilizce’dir.
  • ABD’deki e-ticaret hacmi 2018’de 501 Milyar ABD Doları olarak gerçekleşmiştir. Bu hacmiyle ABD (Çin’den sonra), dünyadaki ikinci en büyük e-ticaret pazarıdır. Statista’nın verilerine göre, bu hacmin 2023’te 740 Milyar ABD Doları’nı geçeceği tahmin ediliyor. Referans
  • Paypal’ın 2018 araştırmasına göre ise ABD’deki e-ticaret müşterilerinin %34’ü en az bir kez yurtdışından alışveriş yapmıştır Kaynak . Bu oran diğer ülkelere göre kısmen daha düşüktür. Bunun nedeni, ABD e-ticaret pazarının gelişmiş teknik bir altyapıya ve çok çeşitli ürünlere sahip pazarlardan biri olmasıdır.
  • Amazon 1994 yılında ABD’de kuruldu ve 1995 itibariyle de amazon.com adresinde kitap satış sitesi olarak faaliyete geçti. 1998’de kitapların dışındaki diğer ürün gruplarında da satışa başladı. 2000’de Amazon bir pazar yerine dönüştü ve üçüncü taraf satıcılara amazon.com üzerinden satış yapma imkânı sağlandı. 2006 yılında pazar yeri satıcılarının ürünlerinin depolama, kargolama ve müşteri hizmetleri faaliyetlerini üstlenen Fulfillment by Amazon hizmeti tanıtıldı. Kaynak Kaynak Kaynak
  • ABD’nin hacim bakımından en büyük e-ticaret sitesi amazon.com’dur ve 2018 yılındaki e-ticaret pazarının %49.1’ine kendi başına hakim olmuştur. ABD’deki diğer pazar yeri siteleri olan eBay (%6.6) ve Walmart (%3.7) Amazon’un çok gerisinde kalmıştır. Kaynak
  • Bununla beraber amazon.com 2018’de gerçekleştirdiği 74.7 Milyar ABD Doları büyüklüğündeki fiziksel ürün satışıyla dünyanın en büyük e-ticaret sitesi konumundadır Kaynak

amazon.ca – Amazon Kanada Pazar Yeri

  • Yüz ölçümü bakımından dünyanın en büyük ikinci ülkesi olan Kanada’nın 38 Milyona yakın bir nüfusu bulunmaktadır, para birimi Kanada Doları, resmi dili İngilizce ve Fransızca’dır.
  • Kanada’nın 2018 yılı e-ticaret hacmi 39.9 Milyar ABD Doları olarak hesaplanmıştır. Kaynak
  • Paypal’ın 2018 araştırmasına göre Kanada’daki e-ticaret müşterilerinin %64’ü en az bir kez yurtdışından alışveriş yapmıştır Kaynak . Kanada müşterileri yanıbaşındaki ABD’nin e-ticaret pazarından fazlaca alışveriş yapmaktadırlar ve bu yüzden yurtdışından alışveriş oranı yükselmiştir.
  • Amazon, Kanada’daki faaliyetlerine 2002’de başlamış ve yıllar geçtikçe kategori sayısını, ürün çeşitliliğini artırmıştır. 2003 yılında Amazon Kanada pazar yeri duyurulmuş ve 2012’de pazar yeri satıcılarına FBA hizmeti sunulmaya başlanmıştır. Kaynak Kaynak Kaynak
  • Kanada pazarındaki en büyük e-ticaret sitesi amazon.ca’dır ve 2018 yılında 3.5 Milyar ABD doları satış gerçekleştirmiştir. İlginçtir ki 2018 yılında Kanada müşterilerine en fazla satışı yapan ikinci site de amazon.com’dur. Bu durum yukarıda belirttiğimiz, Kanada müşterilerinin ABD’den alışveriş yapma yönelimini ispatlamaktadır Kaynak
  • 2018’de yapılan bir araştırmaya göre Kanadalı e-ticaret müşterilerinin %77’si amazon.ca’dan alışveriş yapmaktadır Kaynak .

amazon.com.mx – Amazon Meksika Pazar Yeri

  • Latin Amerika’nın ikinci en kalabalık ülkesi Meksika’nın 130 milyona yakın bir nüfusu vardır, para birimi Meksika Pezosu, resmi dili İspanyolca.
  • Meksika’nın 2018 yılı e-ticaret hacmi, önceki yıla göre %20 artışla 20 Milyar ABD Doları olarak hesaplanmıştır. Kaynak
  • Paypal’ın 2018 araştırmasına göre Meksika’daki e-ticaret müşterilerinin %66’sı en az bir kez yurtdışından alışveriş yapmıştır Kaynak . Bu oranın yüksek olması, Kanada müşterileri gibi Meksika müşterilerinin de ABD e-ticaret pazarından alışveriş yapmasından kaynaklanmaktadır.
  • Amazon, Meksika’daki faaliyetlerine 2013’te başlamış, 2015’te pazar yerini açmış ve satıcılara FBA hizmetini sunmaya başlamıştır ~ Kaynak Kaynak
  • amazon.com.mx 2017 yılında, 2016’daki perakende satışlarını ikiye katlayarak, Meksika’da en büyük e-ticaret sitesi haline gelmiştir. Kaynak

amazon.com.br – Amazon Brezilya Pazar Yeri

  • Latin Amerika’nın en büyük ekonomisi Brezilya’nın 210 Milyona yakın bir nüfusu bulunmaktadır, para birimi Brezilya Reali, resmi dili Portekizce’dir.
  • Brezilya’nın 2018 yılı e-ticaret hacmi, 2017’ye göre %12’lik büyüme ile 15 Milyar ABD Doları olarak hesaplanmıştır. Kaynak
  • Paypal’ın 2018 araştırmasına göre Brezilya’daki e-ticaret müşterilerinin %48’i en az bir kez yurtdışından alışveriş yapmıştır. Kaynak
  • Amazon, Brezilya’daki faaliyetlerine 2012’de başlamış ve bir süre yalnızca e-kitap satışı yapmıştır. ~ 2017 ve 2018’de kategori kategori pazar yerini faaliyete geçirmiş ve 2019’de Sao Paulo’da bir dağıtım merkezi kurmuştur ~ Kaynak Kaynak Kaynak . amazon.com.br’nin yakın zamanda pazar yeri satıcılarına FBA hizmetini sunmaya başlaması da bekleniyor.
  • amazon.com.br, her geçen popülerliğini artırmakla beraber ziyaretçi sayısı bakımından, Brezilya’daki yerel rakipleri Mercado Livre ve Americanas’ın ardından gelmektedir. Kaynak
  • Kuzey Amerika’dan ABD, Kanada ve Meksika pazar yerleri; Güney Amerika’dan ise Brezilya pazar yerini incelemiş olduk. Bu pazarlar arasında e-ihracat için ilk hedeflenmesi gereken ülkenin pazar büyüklüğü sebebiyle ABD olduğunu düşünüyoruz. 500 Milyar ABD doları büyüklüğündeki ABD pazarı ile Kanada ve Meksika’daki e-ticaret müşterilerinin %60’tan fazlasının yurtdışından alışveriş yaptığı düşünüldüğünde, ABD operasyonuyla büyük bir pazara ulaşılması mümkün olmaktadır.
  • Amazon’un global pazar yerlerini incelemeye Avrupa kıtasından Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya ile bir sonraki yazımızda devam edeceğiz.

Yeni yazı yayımladığımızda size haber vermemizi ister misiniz?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *