et|icon_phone|
Bizi Arayabilirsiniz

0312-939-8610

et|icon_clock_alt|}
Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi 09.00-18.00

08- 2020 Amazon ile e-İhracata Başlamak İçin En Doğru Zaman! Neden mi?

İÇİNDEKİLER 1. Mikro İhracat ile Büyük Pazarlara Açılmak Artık Daha Kolay2. İhracatçı Teşviklerinden Sonuna Kadar Yararlanabilirsiniz3. Amazon’un Bütün Dünyadaki Mutlu Müşterilerine Ulaşabilirsiniz4. Türkiye’deki Şirketinizle Artık Amazon Avrupa’ya Erişebilirsiniz5. Amazon Büyüme Peşinde, Siz de Onunla Büyüyebilirsiniz Önceki yazılarda e-ihracatın önemi, hızlı ihracat (mikro ihracat) ve pazar yerinin avantajlarından bahsettik. Ardından Amazon’un Kuzey Amerika, Güney Amerika, Avrupa […]

Burak Seyman tarafından yazılmıştır.

March 24, 2020 tarihinde
  • Önceki yazılarda e-ihracatın önemi, hızlı ihracat (mikro ihracat) ve pazar yerinin avantajlarından bahsettik. Ardından Amazon’un Kuzey Amerika, Güney Amerika, Avrupa ve Asya-Pasifik’teki pazar yerlerini teker teker inceledik.
  • Bir iddiamız var: 2020 yılı e-ihracata başlamak ve bunu Amazon ile yapmak için en doğru zaman. Neden mi?

1. Mikro İhracat ile Büyük Pazarlara Açılmak Artık Daha Kolay

  • Türkiye’nin 2018 yılı e-ticaret pazar büyüklüğü 5.74 Milyar Euro olarak hesaplanmıştır. ~ Sadece Birleşik Krallık e-ticaret pazarının 2019 büyüklüğünün 200 Milyar Euro’yu geçeceği tahmini düşünüldüğünde Türkiye pazarının ne kadar küçük olduğu anlaşılacaktır. Kaynak Kaynak
  • Durum böyleyken Türkiye pazarında sınırlı kalmak ve global pazarları göz ardı etmek hiçbir işletme için kârlı bir tercih olmaz. Ancak ihracat yapmak için belirli masrafları göze almak ve bir kısım prosedüre tabi olmak gerektiğinden şimdiye kadar bu alanda yeterli ivme sağlanamamıştır.
  • Mikro ihracat prosedürü ile global büyük pazarlara ürün gönderimi kolaylaştırılmış, böylelikle e-ihracat fırsatını değerlendirmek daha cazip hale getirilmiştir. Ancak bu prosedürün baştan sona olgunlaşması son birkaç yıla kadar ancak tamamlanmıştır.
  • Söz gelimi mikro ihracata ilişkin düzenleme 2011 yılında yürürlüğe girmiş ve 2012 yılından bu yana da aktif olarak uygulamaya konulmuştur. İlk zamanlarda, gönderilen ürünlerin satıcıya iadesinde gümrük koşulları ve ihracat ürünlerindeki KDV iadesi uygulaması gibi bazı konularda sorunlar yaşanmıştır ancak bunlar uygulayıcılar ve düzenleyiciler tarafından birer birer çözülmüştür.
  • Nihayet 2020 yılında mikro ihracat, uygulamada da bilinen ve birçok sorunu çözülmüş olgunlaşmış bir süreç haline gelmiştir.

2. İhracatçı Teşviklerinden Sonuna Kadar Yararlanabilirsiniz

  • Türkiye, 1980’li yıllardan itibaren kalkınmasını ihracata dayalı kalkınma modeli çerçevesinde belirlemiştir. Bu yüzden ülkemizde uzun zamandır ihracatçılara, ihracatçı olmak isteyenlere çeşitli şekillerde teşvikler verilmiştir.
  • Bu kapsamda, tüm detaylarına kolaydestek.gov.tr adresinden ulaşabileceğiniz üzere:
    • Ürün geliştirme kapasitesini artırmak, ürünleri farklılaştırmak ve tasarım değeri yüksek ürünler üretebilmek için geliştirilecek projelerdeki;
      • Tasarım, modelist ve mühendis istihdamı giderleri Referans
      • Alet, teçhizat, malzeme ve yazılım giderleri Referans
      • İş seyahati giderleri Referans
      • Web sitesi üyeliklerine ilişkin giderler Referans
    • Yurt dışındaki pazar ya da sektörlere ilişkin;
      • Müşterileri ve rakipleri tanımak için talep edilen danışmanlık raporlarının bedelleri Referans
      • Markanın bilinirliğini ölçmek için talep edilen danışmanlık raporlarının bedelleri Referans
      • Satış kurallarını ve uygulamalarını öğrenmek için talep edilen danışmanlık raporlarının bedelleri Referans
    • Yurt dışına yapılan iş seyahatlerindeki ulaşım, konaklama ve araç kiralama masrafları Referans
    • Sektörel ticaret heyetlerine katılım sebebiyle doğan masraflar Referans
    • Yurt dışından gelen alım heyetleri ile görüşme masrafları Referans
    • Yurt dışındaki fuarlara katılım, ulaşım ve nakliye masrafları Referans
    • Türkiye’de düzenlenen sektörel ve uluslararası nitelikteki fuarlara katılım masrafları Referans
    • Türkiye’de tescilli markanın, yurt dışında tesciline ve korunmasına ilişkin masraflar Referans
    • Yurt dışında yapılacak katalog bastırma, sosyal medya, dergi, gazete, televizyon reklamları ve pop-up mağazacılık harcamaları Referans
    • Yurt dışında kiralanan ofis, mağaza, showroom, depo veya reyonunun kira giderleri Referans
    • Yurt dışındaki müşterilerin talep ettiği ve satışı gerçekleştirmek için zorunlu olan;
      • Standartlara uygunluk belgelerini almaya yönelik harcamalar ile test, analiz raporlarının giderleri Referans
      • Can güvenliğine ilişkin belgeleri almaya yönelik harcamalar ile test, analiz raporlarının giderleri Referans
      • Kaliteye ilişkin belgeleri almaya yönelik harcamalar ile test, analiz raporlarının giderleri Referans
      • Tarım ürünleri analizlerine ilişkin giderler Referans
    • Küresel firmalara mal satmak için gerekli üretim standartlarını sağlamaya yönelik yapılacak;
      • Yeni makine alım giderleri Referans
      • Yeni yazılım kurulum giderleri Referans
      • Eğitim, danışmanlık ve müşteri ziyaretine ilişkin giderler Referans
      • Sertifikasyon, test, analiz, ürün doğrulama faaliyetlerine ilişkin giderler Referans
  • gibi bir çok masraf kalemi Ticaret Bakanlığı tarafından belirli oranlarda ve miktarlarda sunulan desteklerle karşılanmaktadır.
  • Yukarıdakilere ek olarak,
    • Dahilde İşleme Rejimi (DİR) ile yurtdışından getirilen hammadde türünde girdiler için gümrük vergisi ve KDV dahil vergi muafiyeti Referans
    • İhracatçı Birliği, Ticaret Odası, Sanayi Odası gibi iş birliği kuruluşlarının sektörün ihracatını artırmak için yürüteceği UR-GE projelerine katılarak ihtiyaç analizi, eğitim ve danışmanlık hizmetlerinden yararlanma Referans
    • Yurt dışında kurulu bulunan Türkiye Ticaret Merkezleri’nde ofis ve depo kullanımı ile hukuki ve mali danışmanlık hizmetleri Referans
    • Yatırım malı ihracatı yapılacak yurt dışı müşterilerine Türk Eximbank aracılığıyla finansman sağlamak için alıcı kredisi desteği Referans
    • Yurt dışında yerleşik bir şirketi satın alırken yapılan finansal ve hukuki danışmanlık hizmet harcamaları ile ilgili şirketi ya da bu şirketin sahip olduğu markayı satın alırken kredi kullanılması gerekmişse kredinin faizi Referans
    • Rekabet avantajı sağlamak için yurt dışındaki bir markayı satın almak isteyenlere, satın alım bedeli için kullanılacak kredinin faizlerinde ödeme desteği Referans
    • Turquality marka destek programı ile patent tescil harcamalatından tutun da yurt dışında açılacak showroomların kira ve dekorasyon giderlerine kadar uçtan uca bütünleşik destek almak Referans
    • Son üç yılında yıllık 1 milyon doların üzerinde ihracat yapan şirketlerin çalışanlarına Yeşil Pasaport verilmesi Referans
  • gibi imkânlar da Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatçılara sunulmaktadır.
  • Son yıllarda teşviklerdeki çeşitlilik ve destek miktarları artmış, başvuru ve ödeme alma süreçlerindeki sorunlar çözülmüştür. Siz de bir e-ihracatçı olarak ihracatçı teşviklerinin tamamından yararlanabilirsiniz.

3. Amazon’un Bütün Dünyadaki Mutlu Müşterilerine Ulaşabilirsiniz

  • Amazon bütün dünyada; en fazla ürün çeşidini, en ucuza ve en hızlı şekilde müşterilerine sunmasıyla bilinmektedir. Kurucusu Jeff Bezos’un vizyonu, Amazon’u “dünyanın en müşteri merkezli” şirketi yapmaktır. Bu unvanı kazanabilmek için Amazon, çok kısa sürelerde ücretsiz ürün teslimatı ve 30 gün içerisinde sorgusuz sualsiz iade gibi özel çözümler geliştirilmiştir.
  • Amazon’un faaliyet gösterdiği pazarların dili, satıcıları ve ürünleri farklı olsa da arka tarafta çalışan sistem aynı, her koşulda müşterinin memnun olmasına hizmet ediyor. Amazon’un bu yaklaşımla kazandığı ve aktif olarak alışveriş yapan müşteri sayısı bütün dünyada 305 milyonu geçmiş durumda.
  • Müşteri memnuniyetine bu derece önem veren Amazon, pazar yeri satıcılarına da kolaylıklar sağlayarak satış sürecini pürüzsüz hale getirmek için çabalamaktadır. Bunun için satıcılara, Fulfiilment by Amazon (FBA) adı altında kendi depolarını ve lojistik altyapısını kullanma imkânı sunuyor. FBA hizmetini kullanarak ürünlerinizi hedef pazardaki Amazon depolarında satışa hazır halde bekletebilir, sipariş gelir gelmez depodan çıkarılıp en hızlı şekilde müşteriye ulaştırılmasını sağlayabilirsiniz. Sipariş, teslimat ve sipariş sonrası iade süreci için de yerel dilde müşteri hizmetlerini Amazon’a bırakabilirsiniz. Ürünlerinizi depoya ulaştırdıktan sonra sizin hiçbir ek iş yapmanız gerekmez.
  • Amazon’un dünyanın farklı yerlerindeki 305 milyondan fazla memnun müşterisine FBA (ve ilerleyen yazılarda değineceğim diğer hizmetler) ile ulaşabilmek başlı başına büyük bir fırsat.

4. Türkiye’deki Şirketinizle Artık Amazon Avrupa’ya Erişebilirsiniz

  • Önceki yazılarda değindiğim üzere Amazon 2018 yılında Türkiye pazar yerini (amazon.com.tr) duyurdu. Bundan bir süre sonra Haziran 2019’da yaptığı bir duyuruyla da, Türkiye’de kurulu bulunan şirketlerin Amazon Avrupa pazar yerlerinde satıcı hesabı açabilmesini mümkün kıldı Konuya ilişkin rehber .
  • Bu imkân duyurulmadan önce Türkiye’deki kişiler ya da şirketler Amazon Avrupa pazar yerlerinde (amazon.co.uk, amazon.de, amazon.fr, amazon.it, amazon.es) satıcı hesabı açamıyor ve satış yapamıyordu. Bu yüzden Avrupa’da ya da ABD’de şirket kurarak operasyon maliyetlerini artırmak zorunda kalan birçok marka oldu.
  • Ancak Haziran 2019’daki bu değişiklikten sonra Türkiye’deki şirketlerin Amazon Avrupa pazar yerlerinde satıcı hesap açması, bu pazar yerlerinde ürünlerini listelemeleri ve satış yapmalarına imkân sağlandı. Avrupa Birleşik Satıcı Hesabı (European Unified Account) adındaki tek bir satıcı hesabı ile de yalnızca bir satıcı abonelik bedeli ödenerek 621 Milyar Euro büyüklüğündeki Avrupa pazarlarına erişmek artık mümkün.
  • Türkiye’ye yakınlığı nedeniyle lojistik masraflarının düşük olduğu Avrupa pazarlarına ek operasyon maliyetlerine katlanmadan erişebilmek büyük bir imkân.

5. Amazon Büyüme Peşinde, Siz de Onunla Büyüyebilirsiniz

  • Amazon’un dünyanın en büyük pazar yeri haline gelmesinin arkasında bir takım ilkeler bulunuyor: İlk günkü gibi disiplinli çalışma ve uzun vadeli planlarla büyüme gibi.
  • İşte bu ilkeler doğrultusunda yönetilen Amazon sürekli büyüme peşinde olan bir şirket. Her sene hem ABD’deki operasyonunu güçlendirmekte hem de dünyanın diğer ülkelerine genişlemekte, pazar yeri hizmetlerini artırmaktadır.
  • Söz gelimi benim bu yazıyı hazırladığım dönemde ABD pazarı için IP Accelerator programı duyuruldu ve Singapur’da amazon.sg adresinde pazar yeri faaliyetlerine ve FBA hizmetine başlandı.
  • Amazon dünyadaki hizmetlerini artırıp faaliyet alanını genişlettikçe siz de bu global satış ağının bir parçası olarak ihracat menzilinizi genişletip satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Özetle gelişmiş mikro ihracat uygulamalarıyla 2020 yılında e-ihracat yapmak artık çok daha kolay. Müşteri portfoyü ve global ölçekteki büyümesi de göz önünde bulundurulduğunda Amazon e-ihracat için seçilecek en kârlı tercihtir.

Yeni yazı yayımladığımızda size haber vermemizi ister misiniz?

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *